1. Bellek (Memory)
Ekran kartının belleği, grafik verilerini depolamak için kullanılır. Daha fazla bellek, daha yüksek çözünürlüklerde ve daha karmaşık grafiklerde daha iyi performans sağlar. GDDR5, GDDR6 ve GDDR6X gibi farklı bellek türleri, hız ve verimlilik açısından farklılık gösterir.
2. MHz (Megahertz)
MHz, ekran kartının saat hızını belirtir. Saat hızı, GPU'nun bir saniye içinde kaç işlem yapabileceğini gösterir. Daha yüksek saat hızları genellikle daha iyi performans anlamına gelir. Örneğin, bir GPU'nun 1600 MHz saat hızı, saniyede 1.6 milyar işlem yapabileceği anlamına gelir.
3. Bit (Memory Interface Width)
Bellek arayüzü genişliği (bit), bellek ve GPU arasındaki veri yolu genişliğini ifade eder. Daha geniş bir veri yolu, daha fazla veri transferi anlamına gelir ve bu da performansı artırabilir. Örneğin, 256-bit bellek arayüzü, 128-bit arayüzden daha geniştir ve daha fazla veri aktarabilir.
Bu terimler, bir ekran kartının performansını ve yeteneklerini belirlemede önemli rol oynar. Modelden modele bu özelliklerin farklılık göstermesi, belirli kullanım senaryolarına uygunluk açısından önemlidir.
0 Yorumlar